Reisebrev fra Karibien!

Paraglidinglinja vår er fortsatt på studietur i Karibien og vi har fått reisebrev fra linjelærer Corné.

Forberedelse er en viktig del av det å fly paragliding

Etter en lang reise er Paraglidinglinja vel framme i Den Dominikanske Republikk i Karibien.
Dagen etter vi kom fram startet undervisningen med en gang. I en øvingsbakke fikk elevene trene en hel dag på start og landing. Dette gjør vi for å venne oss til flyforholdene her som er litt annerledes enn hjemme i Norge. Det ble en lang dag med god progresjon. Vi avsluttet dagen med en teori økt ved bassengkanten på hotellet for å forberede oss på neste dag. Selv om spenningen var til å ta og føle på, gledet alle seg til å fly fra fjellet neste dag!

Etter en tidlig joggetur og frokost dro vi opp til takeoff på fjellet som rager høyt over byen vi bor i. Forholdene var perfekt til å fly og ikke lenge etter var alle i lufta. Vi rakk til og med flere turer der noen klarte og utnytte termikken for første gang og mange var oppe i nesten en time. Vi avsluttet dagen med en flytur rett før sola gikk ned. Herlig!

Flyr sammen med ørner

Dagen etter fortsatte vi med det samme og da fikk faktisk alle til å fly høyt og hele klassen var oppe i lufta samtidig. Herlig å fly blant ørner i storslått natur i lag med gode venner!

I mellom disse flyturene har vi god tid til å bli kjent med lokalbefolkningen som synes det er kjempespennende. Med så mange “gringos” i byen og de tar oss imot med åpne armer. Maken til hyggelige folk!

Vi fortsetter med flyging, men har også noen dager i vente med andre aktiviteter som rafting, canyoning og vi besøker noen severdigheter i området.

Kitesurfing og vannsport siste uka

Neste uke drar vi herfra til kysten der vi kommer til å holde på med kitesurfing og andre vannsportaktiviteter. Dagene flyr (bokstavelig talt!), stemningen er på topp og vi gleder oss til fortsettelsen!

Du kommer ikke til å angre!

Følg oss

Kontakt

Brith Bø

Brith er vår kontorleder. Ta kontakt med henne om du lurer på noe.