Fabelaktig tur til Nashville og New Orleans

Singer/Songwriter har hatt en fantastisk fagtur til Nashville og New Orleans. Hva er vel mer relevant plass å reise for unge låtskrivere. Les Lars sin beretning om turen:

Etter en lang reisedag (natt) var det godt å komme frem på hostelet, som for øvrig minner mer om et hotell. Tirsdag morgen ble startet med en god felles frokost, før turen gikk videre til Musicians Hall Of Fame. Her var det mye å se på, alt fra James Jameson sin 1963 Fender bass, til biografier om studiomusikerne i Nashville. På kvelden var vi på “The End” en brun bar rett utenfor sentrum i Nashville. Der vi fikk vi høre 3 unge låtskrivere som spilte sine egne låter. Dette var svært lærerrikt, både på godt og vondt. Onsdag reiste vi til Belmont University “The School Of Music”. Vi fikk en omvising på campus og de ulike øvingsrommene. Mest spennende var muligens det å ha interpretasjon med professor Jeffery James. Han kom med flere gode og konstrukitve tilbakemeldinger på hvordan man skal oppføre seg på scenen. Etter Belmont Univeristy var det duket for felles middag på «The George Jones» På Broadway. Baren som er oppkalt etter Countrylegenden hadde livemusikk under hele middagen. Det ble litt ekstra spesielt for Astri og Rita da de ble spurt opp på scenen for å synge Jolene. Torsdag var studiodagen med besøk til Blackbird Studio. Før innspillingen av låten til Astri, fikk vi en omvising rundt om i lokalene av selveste produsenten til Brad Paisley (som forøvrig har vært i Seljord). Det var stort å spille inn låta, da hele opplegget var helproft. At det dukket en kjent countryartist med navn Jordan Brooker trakk heller ikke ned stemningen. På kvelden reiste vi på konsert på Station Inn, et kjent sted for Bluegrassmusikk. Det var Chris Jones & The Nightdrivers som sto for musikken. Dette var Bluegrass med stor B. Noe av det mer spesielle var å se 5 mandoliner på scenen samtidig.

På fredag kunne elevene velge fritt hva de ville gjøre. Noen valgte å ta turen til Country Music Hall Of Fame (en med navn Lars) mens andre valgte å shoppe litt. Noen reiste også rundt påm diverse musikkbutikker. På kvelden var det klart for The Grand Ole Opry, i legendariske Ryman Auditorium midt i Nashville. Radioshowet som har gått på lufta siden 1943 leverte varene denne kvelden også. Med innslag av både gamle legender og nykommere fikk alle elevene seg en ny favoritt. Lørdag var siste dagen i Nashville. Lørdag besto av litt shopping, mens en del av oss reiste til Willie Nelson & Friends museum. Her var det mye spennende å se av Countrylegenden, alt fra hans gamle biljardbord til hans første gitar.

Søndag begynte vi reisen i retning New Orleans. Ett fantastisk landskap å se på mens vi kjørte. Kvelden endte i Hattiesburg, en liten by i Mississippi. Mandag formiddag kom vi tidlig fram til Hotellet vårt i New Orleans. Da bar det rett ut i gatene, for å sjekke stemningen. Litt annerledes kultur i New Orleans i forhold til Nashville. På kvelden var vi på “House Of Blues” hvor vi spiste middag mens vi samtidig fikk servert god blues fra scenen. På tirsdag reiste vi med båten «Natchez» langs Mississippi elva. En utrolig artig tur, med god mat og live musikk. I tillegg kom også kapteinen med interessante fakta om område rundt elva. På kvelden reiste noen av oss på Jazzkonsert med Jon Cleary. En fantastisk dyktig pianist og sanger. På onsdag begynte den lange reisen hjem. Etter 10 dager på veien var det egentlig helt greit. Takk for turen!

Singer/Songwriter

Du kommer ikke til å angre!

Følg oss

Kontakt

Brith Bø

Brith er vår kontorleder. Ta kontakt med henne om du lurer på noe.