Skolen (21).jpg

OM SKOLEN

På Seljord Folkehøgskule kan du prøve ut drømmene dine i lag med gode venner. Skolen tilbyr spennende linjer og du møter et personale som ønsker å gi deg et unikt år. Her, midt i hjertet av Telemark, kan du utfordre deg selv på mange måter. Du bor på enerom, i et av de frittliggende internatene i tunet.

Sunn og god mat

En ting er sikkert! Det serveres svært god mat ved Seljord Folkehøgskule. Jeg er tilbøyelig til å si at her får vi minst like god mat som hjemme, om ikke bedre. Vår kjøkkensjef Reinhold har rukket å bli svært populær blant årets elever og ansatte. Her gjelder nok at veien til vår hjerter går via magen. Det er topp kvalitet på det som blir servert. Tidlig og sent.

DETTE STÅR VI FOR

Seljord Folkehøgskule er en frilynt skole som vektlegger toleranse og mangfold.
Vi ønsker at du skal oppleve livsglede og læringslyst, med fokus på alle mulighetene mangfoldet gir.

Vårt mål for deg som elev er at du:

• Blir oppmerksom på egne kvaliteter

• Blir tryggere sammen med andre mennesker

• Blir bedre i et fag eller interesse du brenner for

• Blir oppmerksom på verden rundt deg og bidrar til å gjøre den litt bedre

toppbilderFORSIDA2-kopi.jpg
galleri_skolen-11-1024x683-1.jpg
Matsal.jpg
Musikal_v17_show_Magnus_147-1800x1200-1.jpg

VÅR VISJON

Etter et år på Seljord Folkehøgskule skal eleven har utviklet seg personlig, faglig, og blitt mer reflektert og oppmerksom på verden utenfor seg selv. Folkehøgskolen er et helhetlig læringsrom der det å leve og lære sammen er viktig. Det unike med folkehøgskolen vår er alle de ulike læringsarenaene: Fellesfag, linjefag, valgfag, lørdagseminarer, prosjektdager, studieturer, solidaritetsprosjeker, fellesturer og internatlivet.

Skolen vår ligger flott plassert med utsikt over Seljordsvannet og er et supert utgangspunkt for turer og treningsaktiviteter.

Skolen skal bli ditt hjem for skoleåret. Her bor du, har eget rom og lever ditt folkehøgskoleliv i lag med de andre elevene. Du vil bo i et av våre seks internat, plassert i et koselig tun. Alle internatene har egen stue og kjøkken.

seljord logo_hvit_transparent.png